Storytelling People verbindt mensen en organisaties met storytelling workshops, trainingen & leiderschap
Bij Storytelling People geloven wij dat in elk bedrijf een ‘story’ schuilt. Of het nu gaat om het versterken van de identiteit of merkpositie, het uitdragen van de bedrijfswaarden of het claimen van leiderschap; met het juiste verhaal en onze vertelkracht maken we het verschil.
Storytelling: wat, hoe en waarom? We kunnen ons soms nog zo rationeel opstellen, uiteindelijk laten we ons graag meeslepen door een onweerstaanbaar verhaal. We laten ons graag raken, beroeren en zo kunnen we ineens beseffen dat we ‘iets hebben’ met een bedrijf, een merk en een organisatie. Verhalen zijn in staat mensen te laten zien en beleven wat anders niet zou doordringen. Verhalen verklaren corporate waarden, geven gezicht aan visie, ambitie en kernwaarden. Verhalen verbinden mensen met elkaar, betrekken ze bij de organisatie, inspireren, enthousiasmeren, maken mensen trots op wat ze met elkaar doen. Organisaties met een verhaal zijn toekomstgericht. Dat verhaal maakt duidelijk: wie zijn we, waarin zijn we uniek en wat is onze betekenis?
Stephen Denning introduceert in zijn The Leader’s Guido to Storytelling de springboard story als het type verhaal dat ingezet kan worden om mensen in beweging te krijgen. Een springboard story is een verhaal dat de luisteraars enthousiasmeert en in beweging zet om een nieuwe toekomst te creëren.
Het verhaal bestaat uit zo’n negen elementen, hoewel het geen strak keurslijf is, waar persé aan moet worden voldaan. De eerste vier elementen zijn het belangrijkste, de andere elementen kunnen eraan toegevoegd worden:
Storytelling People gelooft in de kracht van het persoonlijke verhaal en de corporate story om mensen te verbinden. Wij enthousiasmeren mensen en organisaties met gerichte storytelling verhalen, programma’s, workshops, trainingen, campagnes en onze OneStory® App.
Storytelling People
Karstraat 38
5301 BR Zaltbommel
T 0418-841957
Einfo@storytellingpeople.nl
Iwww.storytellingpeople.nl
Corporate storytelling maakt het abstracte bedrijfsverhaal toegankelijk in verhalen van en voor mensen.