Storytelling ambassadeurs

Storytelling People verbindt mensen en organisaties met storytelling workshops, trainingen & leiderschap

‘Veel organisaties hebben missies, visies en gedragscodes die volstaan met mooie woorden. Maar het is een illusie om te denken dat werknemers zich spontaan conform die mooie woorden zullen gedragen. Ons handelen wordt bepaald door ervaringen, door indrukken, door gevoelens, door beelden die we hebben. De onderstroom moet je in gesprekken zien te verbinden met de abstracte begrippen uit de missies en visies’, aldus filosoof-schrijver Jos Kessels.

Van medewerkers tot ambassadeurs van het verhaal

Medewerkers zijn de beste ambassadeurs van uw organisatie. Door hen de juiste gereedschappen te geven om het verhaal van uw bedrijf eigen te maken en uit te dragen bouwt u aan een reputatie die met geen geld te koop is. De oprechte trots van medewerkers straalt van uw bedrijf af en de vonk slaat over naar iedereen die zij spreken, professioneel en privé. Zulke toewijding kunt u nooit vragen, alleen maar activeren.

De kern van leiderschap is: krijg ik als medewerker binnen een organisatie een verhaal dat geloofwaardig is en dat mij inspireert en trots maakt. Een verhaal dat ik ook met anderen wil delen. Het is opvallend dat er binnen organisaties zo weinig wordt gewerkt met echte uit de organisatie voortkomende succesverhalen of waardenverhalen. Het handelen van mensen wordt immers bepaald door ervaringen, door indrukken, door gevoelens, door beelden die we hebben. Die ‘taal’ moet je vangen, verwoorden, vertellen, verbeelden en verbinden...

Storytelling voor ambassadeurs in drie stappen

Verhalen binnen een organisatie moet je vastleggen; ze maken deel uit van het corporate dna. Verhalen hebben echter verhalenvertellers nodig om ze tot leven te brengen. Daarvoor is het van belang dat er ambassadeurs voor het verhaal komen. In eerste instantie binnen het management en daarna verspreid over de hele organisatie. Wat is er nodig om een verhaalambassadeur te creëren?

  1. The story. De verhaalambassadeur beschikt over een verhaalkader. Hij of zij moet het kernverhaal van de organisatie kennen (wie zijn we? Wat maakt ons uniek? Waarom zijn we op aarde?).
  2. Telling the story. De ambassadeur beschikt over een repertoire van de meest sprekende en succesvolle verhalen uit de organisatie. Ook gebruikt hij persoonlijke verhalen om het organisatieverhaal over het voetlicht te brengen.
  3. Sharing stories. De verhaalambassadeur weet hoe hij verhalen bij anderen losmaakt. Hij heeft daarbij gevoel voor verhalen van medewerkers en klanten die belangrijk zijn om vast te leggen en door te vertellen. Door anderen te stimuleren ook hun verhaal te vertellen, geeft hij het ‘ambassadeurschap’ door.

Over Storytelling People

Storytelling People gelooft in de kracht van het persoonlijke verhaal en de corporate story om mensen te verbinden. Wij enthousiasmeren mensen en organisaties met gerichte storytelling verhalen, programma’s, workshops, trainingen, campagnes en onze OneStory® App.

Contact

Contact

Storytelling People
Karstraat 38
5301 BR Zaltbommel
T 0418-841957
E info@storytellingpeople.nl

Onze klanten

Corporate storytelling maakt het abstracte bedrijfsverhaal toegankelijk in verhalen van en voor mensen.

Heineken: de magie
Amgen
Randstad: shaping work
corporate-storytelling-examples
g4s
oracle

Brochure aanvragen

Corporate storytelling brochure

Download de Storytelling People app

De gegevens zijn verzonden en zullen worden verwerkt.