Meerdaagse workshop corporate storytelling

Het verbindende verhaal, online en offline

Storytelling People verbindt mensen en organisaties met storytelling workshops, trainingen & leiderschap

Een organisatie zonder verhaal is een organisatie zonder identiteit. U leert in deze workshop corporate storytelling uw corporate story stap voor stap te definiëren en verder uit te bouwen. Drie doelen kunnen afzonderlijk of in samenhang worden gerealiseerd:

  1. Het vastleggen van het bedrijfsverhaal in de corporate story. Wie zijn we, waar staan we voor, wat willen we bereiken? Aan de hand van de Golden Circle krijgen we helderheid in de Waarom-Hoe-Wat en hoe dat te koppelen aan de Persoonlijkheid, Positionering en het Perspectief van uw organisatie. We bouwen verder aan een storytelling implementatieplan: met welk proces binden we medewerkers en klanten aan de corporate story?
  2. Het vertellen van het bedrijfsverhaal met corporate storytelling. Mensen in het hoofd én het hart raken, dat maakt een sterk merk. Hoe werkt storytelling binnen de context van uw organisatie? We gaan persoonlijke en organisatorische verhalen ontdekken en vastleggen. In de verhalen wordt aansluiting gezocht bij de Waarom, Missie en Visie en kernwaarden van de organisatie. Maak uw medewerkers en klanten deelgenoot van uw droom en waarden als krachtbron van emoties en het vuur gaat branden.
  3. Wat is het verhaal achter uw merk? Hoe geeft het betekenis aan het leven van mensen? Hoe staat het in de wereld? Hoe overtuigt u de klant van vandaag kennis te maken met uw producten of diensten? Storytelling is het belangrijkste marketing-instrument geworden, omdat het de verbinding met mensen weet te maken die advertising niet meer lukt. U leert in deze workshop uw brand story stap voor stap te definiëren en met storytelling verder uit te bouwen. Geen klassiek marketingverhaal, geen abstracte theorieën, maar een inspirerende workshop met relevante voorbeelden en concrete tips om uw merkverhaal te versterken.
Corporate storytelling

Resultaat van het workshopprogramma Corporate storytelling

Het workshop programma corporate storytelling opent een wereld aan inzicht. Deelnemers aan de workshop hebben de kracht van storytelling ondervonden. Het resultaat: een consistente communicatie van uw totale verhaal met de corporate story als centrale organisatieverbinder. Met corporate storytelling wordt het verhaal tot leven gebracht in het hoofd en hart van medewerkers en klanten. De maatschappelijke betekenis van uw onderneming wordt zichtbaar en tastbaar. Uw werknemers kunnen zich identificeren met uw bedrijfsverhaal. Uw relaties weten waar ze op kunnen rekenen. Bouwen aan vertrouwen betaalt zich terug in een steeds sterkere reputatie, hogere gunfactor en toenemende betekenis. U wordt beloond met gewaardeerde consumenten, klanten en medewerkers. Zij worden ‘ambassadeurs’ en zorgen ervoor dat uw verhaal steeds opnieuw wordt verteld.

Programma

Elk programma wordt tailormade samengesteld. Vaste basisonderdelen van het programma zijn:

  • De Golden Circle
  • Het belang van een kernconcept
  • Wat is het verschil tussen een corporate story en brand story?
  • Hoe bouw je een krachtige brand story?
  • Wat leren we van inspirerende brand storytelling voorbeelden?
  • Hoe maak je een storytelling implementatieplan?
  • Hoe werkt een Storytelling Backbone bij versterken employee engagement?
  • Hoe ziet een effectieve customer story eruit?
  • Hoe bouw je een effectieve contentstrategie?
  • Hoe creëer je online customer engagement?
  • Hoe vergroot ik onze impact, zodat klanten promotors worden?
  • Hoe worden we ondernemender en commercieel daadkrachtiger?

Resultaten Workshop

Het workshop programma corporate storytelling opent een wereld van inzicht. Deelnemers aan de workshop hebben:

  • Kennis over belang en werking van storytelling
  • U bent in staat om een corporate story vast te leggen en te implementeren
  • U bent in staat verhalen effectief in te zetten binnen en buiten uw organisatie
  • Een blauwdruk voor corporate story of bedrijfsverhaal
  • Hun kwaliteiten als verteller versterkt
  • Gewerkt met medewerkers- en klantverhalen
  • Inzicht in online en offline storytelling
  • Hebben inzicht in de functie van de corporate story / brand story

Storytelling workshops in o.a. Amsterdam

Onze storytelling workshops zijn modulair opgebouwd en aan te passen aan uw wensen wat betreft aantal deelnemers en locatie.

  • Inhoud aangepast op uw organisatie en uitdagingen
  • Groepen tot 12 deelnemers één trainer
  • Groepen boven 12 deelnemers aantal trainers in overleg
  • In-company of op locaties in Vught, Veenendaal en Amsterdam

Over Storytelling People

Storytelling People gelooft in de kracht van het persoonlijke verhaal en de corporate story om mensen te verbinden. Wij enthousiasmeren mensen en organisaties met gerichte storytelling verhalen, programma’s, workshops, trainingen, campagnes en onze OneStory® App.

Contact

Contact

Storytelling People
Karstraat 38
5301 BR Zaltbommel
T 0418-841957
E info@storytellingpeople.nl

Onze klanten

Corporate storytelling maakt het abstracte bedrijfsverhaal toegankelijk in verhalen van en voor mensen.

Heineken: de magie
Amgen
Randstad: shaping work
corporate-storytelling-examples
g4s
oracle

Brochure aanvragen

Corporate storytelling brochure

Download de Storytelling People app

De gegevens zijn verzonden en zullen worden verwerkt.