Meerdaagse Workshop corporate storytelling

 

 

 

De kracht van het verbindende verhaal,
online en offline

 

 

 

 

 

Een organisatie zonder verhaal is een organisatie zonder identiteit. U leert in deze Workshop corporate storytelling uw corporate story stap voor stap te definiëren en verder uit te bouwen. Drie doelen kunnen afzonderlijk of in samenhang worden gerealiseerd:

  1. Het vastleggen van het bedrijfsverhaal in de corporate story. Wie zijn we, waar staan we voor, wat willen we bereiken? Aan de hand van de Golden Circle krijgen we helderheid in de Waarom-Hoe-Wat. En de verbinding met de Persoonlijkheid, Positionering en het Perspectief van uw organisatie. We bouwen verder aan een storytelling implementatieplan: met welk proces binden we medewerkers en klanten aan de corporate story?
  2. Het vertellen van het bedrijfsverhaal met corporate storytelling. Mensen in het hoofd én het hart raken; dat maakt een sterk merk. Maak uw medewerkers en klanten deelgenoot van uw droom en waarden, krachtbron van emoties, en het vuur gaat branden. Hoe werkt storytelling binnen de context van uw organisatie? We gaan persoonlijke en organisatorische verhalen ontdekken en vastleggen. In de verhalen wordt aansluiting gezocht bij de Waarom, Missie en Visie en kernwaarden van de organisatie.
  3. Het verspreiden van het bedrijfsverhaal met community building. U leert de ongekende mogelijkheid kennen van het online OneStory® storytelling platform. Aan de hand van een social media strategie wordt digital storytelling een kracht om mensen te verbinden.

 

Resultaat van het workshopprogramma
Corporate storytelling

Het workshop programma corporate storytelling opent een wereld aan inzicht. Deelnemers aan de workshop hebben de kracht van storytelling ondervonden. Het resultaat is een consistente communicatie van uw totale verhaal. De corporate story is dé organisatieverbinder. Met corporate storytelling wordt het verhaal tot leven gebracht in het hoofd en hart van medewerkers en klanten. De maatschappelijke betekenis van uw onderneming wordt zichtbaar en tastbaar. Uw werknemers kunnen zich identificeren met uw bedrijfsverhaal. Uw relaties weten waar ze op kunnen rekenen. Bouwen aan vertrouwen betaalt zich terug in een steeds sterkere reputatie, hogere gunfactor en toenemende betekenis. U wordt beloond met gewaardeerde consumenten, klanten en medewerkers. Zij worden ‘ambassadeurs’ en zorgen ervoor dat uw verhaal steeds opnieuw wordt verteld.

Programma

 

Wij maken altijd programma’s op maat. Vaste onderdelen van het programma zijn:

  • De Golden Circle
  • Het belang van een kernconcept
  • Hoe schrijf je een corporate story?
  • Hoe maak je een corporate story implementatieplan?
  • Wat is de rol van story-archetypen?
  • Hoe breng je een storytelling bottom up proces op gang?
  • Hoe creëer je intern en extern ambassadeurs van het verhaal?

Resultaten workshop Storytelling

Deze workshop storytelling opent in 1 dag een wereld aan inzicht. Deelnemers aan de workshop hebben:

  • Kennis over belang en werking van storytelling
  • Een blauwdruk voor corporate story of bedrijfsverhaal
  • Hun kwaliteiten als verteller versterkt
  • Gewerkt met medewerkers- en klantverhalen
  • Inzicht in online en offline storytelling

Storytelling workshops in o.a. Amsterdam

Onze storytelling workshops zijn modelair opgebouwd en aan te passen aan uw wensen wat betreft aantal deelnemers en locatie.

  • Inhoud aangepast op uw organisatie en uitdagingen
  • Groepen tot 10 deelnemers één trainer
  • Groepen van 10-20 met twee trainers
  • Groepen boven 20 deelnemers trainers in overleg
  • In-company of op locaties in Vught, Veenendaal en Amsterdam

Offerte aanvragen