Workshop storyselling

 

 

 

Salesstory:
winnaars hebben een verhaal

 

 

 

 

 

Hoe verkoop je… Hoe overtuig je… Hoe bouw je relaties? De workshop storyselling is het begin van een transformatie: salesmensen worden bekend gemaakt met de magie achter gunning en succes. Wat is de rol van storytelling in het salesproces en wat kan ik ermee in de dagelijkse praktijk? En wat is er nodig om te werken aan gezamenlijk succes?

 

Workshop voor salesmanagers

In deze workshop voor salesmanagers werken we aan de bewustwording en effecten van onze houding. Dit in relatie met de belangrijke verhalen: wie ben ik, wat is mijn verhaal met deze organisatie en wat drijft ons? We zorgen ervoor dat salesmedewerkers ambassadeurs van het verhaal worden. Ze begrijpen de context van de klant en helpen hem de volgende stap in de business te maken. Ze denken geïntegreerd en weten hoe ze klantverhalen en succesverhalen kunnen delen binnen de eigen organisatie. En ze weten alles over de waarde die zij toevoegen aan de klant.

Klantwaarde centraal

Oog hebben voor de business betekent klantwaarde centraal zetten. Echter, dé klant bestaat niet. Wij focussen bij het vastleggen van het waardeverhaal daarom op klantsegmentatie. Klantwaarde brengen wij tot leven door specifieke klantarchetypen samen te stellen. Inzicht in klantpersoonlijkheid en klantpositionering is de sleutel tot een succesvolle verkoop: Ik ken u als geen ander en biedt u de beste oplossing, dienstverlening en waarde!

Positioneren van sales

De sales story helpt organisaties bij het positioneren van sales, het versterken van de marktpositie en het vergroten van klantimpact. De sales story stelt de klant en zijn verhaal centraal. Klantverhalen geven het beste inzicht in de behoefte van de klant en de trends in de markt. De motivatie voor medewerkers groeit, waardoor prospects overtuigender bereikt worden.

Resultaat van sales story

Het resultaat van de sales story is tweeledig. Enerzijds groeit het bewustzijn van salesmedewerkers ten opzichte van het bedrijfsverhaal dat zij dienen te verkopen. Anderzijds groeit het bewustzijn over de rol van storytelling in het verkoopproces. Met de sales story groeit het zelfvertrouwen van salesmedewerkers over de value proposition die zij ‘verkopen’.

Dé grote succesfactor

Gedrag is dé succesfactor. Het gaat niet om een eenmalige interventie, maar het bereiken van een structurele beweging. De sales story maakt de value proposition scherper door het waarderen en verbinden van de verschillende klantbehoeften. De sales story is een verzameling van best-practice stories en customer stories die het hele bedrijf helpt klant en markt beter te begrijpen.

 

Programma

 

Wij maken altijd programma’s op maat. Vaste onderdelen van het dagprogramma zijn:

  • Welke doelen wil je met sales bereiken?
  • Hoe werkt storytelling op gedragsniveau?
  • De verbinding tussen Corporate story en het Salesverhaal
  • Storytelling en het versterken van trots en betrokkenheid
  • De tools voor implementatie salessprogramma
  • Sales story coaching & training

Resultaten workshop storyselling

Wij maken gebruik van action learning programma’s en richten ons op onderstaande kernvragen:

  • Hoe vergroot ik onze impact, zodat klanten promotors worden?
  • Hoe zorg ik dat onze commerciële plannen effectief worden uitgevoerd?
  • Hoe ontwikkel ik meer pro-activiteit en initiatief?
  • Op welke manier kan ik mijn mensen meer inspireren?
  • Hoe zijn we ondernemender en commercieel daadkrachtiger?
  • Hoe gaan onze professionals meer relatiegericht opereren?

Storytelling workshops in o.a. Amsterdam

Onze storytelling workshops zijn modelair opgebouwd en aan te passen aan uw wensen wat betreft aantal deelnemers en locatie.

  • Inhoud aangepast op uw organisatie en targets
  • Groepen tot 10 deelnemers één trainer
  • Groepen van 10-20 met twee trainers
  • Groepen boven 20 deelnemers trainers in overleg
  • In-company of op locaties in Vught, Veenendaal en Amsterdam

Offerte aanvragen